Eventfilmning


EventfilmningEtt bra event eller en bra konferens kräver god planering, tid och pengar för att det ska bli en upplevelse att minnas för alla deltagare. En inte oviktig del är dokumentation, att filma delar av eller hela eventet. Dels för att de som inte kunde närvara ska kunna ta del av händelsen, för att kunna visa andra i organisationen och en ibland bortglömd orsak, att kunna titta på vad man sa för 5  – 10 år sen. Blev det som vi trodde då?

”Att bara filma det som händer på scen kan väl inte vara så svårt….?”,  kanske man tänker.
Jämfört med att producera en biofilm är det givetvis mycket enklare. Men det är ändå en del att tänka på om det ska bli något att titta på.

Och det är ofta det som är skillnaden om man anlitar en rutinerad filmare som filmat event förut eller om man låter vaktmästaren filma med den lånade kameran.

Hirsch Produktion har erbjudet eventfilmning sen början på 90-talet åt  bl a Svenska McDonald’s, Sparbanksakademin, Electrolux, KTH, m fl.

EVENTFILMNING bas

Halv dag (i Stockholms län, FM fyra timmar mellan 07.00-12.00 eller EM fyra timmar mellan 13.00-18.00 inkl transport) filmning aktivitet (vanligtvis på scen) med en kamera. Ljudupptagning från befintlig ljudanläggning. Ingen ljussättning. : från 5 995 kr

Råfilerna levereras oredigerat på USB-minne eller hårddisk, kostnad tillkommer för media och överföringstid. (har ni egen hårddisk så levereras filerna på den).

Till detta kan man addera

  • Mer tid
  • Ljudupptagning med egen teknik (om det saknas ljudanläggning i lokalen)
  • Filmning av aktiviteter och annat som händer utanför scenen.
  • Intervjuer av deltagare
  • Filmning med två eller flera kameror.
  • Renklippning av inspelningar och konvertering till format för YouTube / Vimeo.
  • Redigering
  • Redigering på plats under natten för visning på morgonen
  • Helikopterfilmning över området